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  • KPOP의 형과 황금막내를 설명하는 CNN, 제2의 방탄소년단이 본인올까?
    카테고리 없음 2020. 3. 9. 20:54

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    KNOW YOUR K-POP SLANG Maknae: Korean for "the youngest." The maknae in a group is often treated protectively by older members. Golden Maknae: Anickname givento BTS's Jungkook - the youngest member - thatcele brates hote. "Le" Visuals: A member whose role is being the eye-candy. Bias: Your favorite member of a group. Bias wrecker: The member of a group wrecker of a group wroup wroup wruestion. youruestas Stan: Amassive fan of a group, a word derived from rapper Eminem's song "Stan", "about an obsessive fan.


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    ​ ​ ​ How a boy band from South Korea became the biggest in the world​ 1964년 2월 비틀즈라고 불리는 영국의 남성 밴드가 아메 리카 텔레비전에 데뷔했다.シェ 포サム을 향한 강렬한 팬들의 광풍인 베틀마니아는 미국을 사로잡았고 에드 설리번 극장의 이 그룹 공연은 스튜디오 관객들의 열렬한 비명으로 중단됐다.​ 그로부터 55년이 지난 2019년 5월 또 다른 외국인 밴드가 같은 연극을 공연했다.가끔적 대동소이점은 놀라움과 의도적입니다.한국 신인들은 같은 스타일의 슬림 핏 슈트와 플로피 볼 컷을 선보였고, 리버프 두리안 히트 메이커들이 쓰는 것과 같은 문자로 드럼킷에 이름을 새겨 흑백으로 방송하기도 했다.그러나 이는 비틀스가 아니었다. 그것은 현재 세계에서 가장 큰 소년 그룹인 실현성이 있는 7인조 한국 거대 그룹인 방탄 소년단입니다.​ 4월 방탄 소년단은 50년 만에 3번째로 빌보드 200차트에서 12개월도 지나기 전에 3개 1위 앨범을 가지고 비틀스와 몽케 스의 대열에 합류했다. 다음달, 방탄 소년단은 빌보드 역사상에 나비로 빌보드 아티스트 100차트에서 5주를 1위로 보낸 그룹이 되었다.비틀스처럼 방탄소년단은 미국 성인 팬들을 위해 다른 대륙에서 공연을 했다. 그렇다면 한국 스타들이 미국 시장을 개척할 수 있었던 것은 아마도 더 큰 성과였을 것입니다. 방탄소년단의 음악은 대부분 한국어이지만, 이들은 영어를 유창하게 구사하는 사람 한 명뿐이며, 미국인에게 명확한 아시아 브랜드 섹스 어필을 판매하고 있었다. K-POP 밴드가 만들어진다.​ 6년 전 방탄 소년단이 2013년 6월의 노래 비디오 데뷔작'노 모어 드림'을 발표하면서 그들이 아메 리카로 K팝의 브레이크 아웃의 성공 스토리가 되는 것은 분명하지 않았다.김태형(V), 정호석(J-Hope), 김남준(RM), 김석진(진정한), 박지민, 전정국, 민윤기(슈거)로 구성된 이 그룹은 반항적인 "자신 있는 소년"으로 본인을 대표해 금줄, 밴드 자신, 짙은 블랙 아이 라이저네로 변신했다. 공격적이고 랩이 많은 이 트럭은 부모의 염원에 따라 젊은이들에게 정의되는 내용임을 촉구했다.그러자 한국인들은 날지는 않았다. 이 싱글은 한국의 국가가 후원하는 보존 노래 차트에서 84위로 데뷔했다.그때 아이돌 그룹 엑소, 빅뱅, 샤이니가 k-pop 차트를 장악했다. 그리고 그런 그룹이 가끔씩 그들의 음악으로 힙합에 대해 언급하는 반면, 그들은 더 예쁜 이미지를 갖고 로맨스에 관한 팝송을 부르는 경향이 있었다. 예를 들면 정 엉망의 2013년 히트 곡"늑대"로 밴드 멤버들은 울부짖으며 자신을 매혹적인 여성에 길들여진 동물과 비교한다.​ 그렇게 자신 그 때 전부 15세에서 20세였던 방탄 소년단은 K팝이 시작된 1990년대 후반에 결성된 빅 3음반사 중 하쟈싱카 없는 스타트 업 레이블, 빅 히트 엔터테인먼트(Big Hit Entertainment)에 의해서 개발됐다는 점에서 차별성을 갖고 있었다.​ 한국의 47억달러 규모의 한국 가요계를 지배하기 때문에 그 회사는 금융 그룹을 형성하기 위하여 인재를 발굴하고 개발하는 치열한 대중의 공장을 설립했다.​ 이 라벨은 이른바 K팝 농장 볼쯔셍이 되어 춤, 음악, 심지어 화장으로 고생한 정규의 고된 훈련 프로그램에 참여한다, 가끔 10세에서 14살 사이의 오링이도루의 유망주 수천명을 대상으로 오디션을 받았다. 정영용 결국 운이 좋은 이들은 케이팝그룹에 발탁돼 사생활을 제약하는 오랜 계약에 묶여 수년간 유한수당을 선고받았다. 이들은 멤버들에게 리더, 댄서, 시청자 같은 그룹 내에서 지정된 역할, 즉 그룹의 안목인 K-POP의 경직된 세계에 순응해야 했다.다른 어린이돌 그룹과 마찬가지로 방탄소년단이 제작되었다. 그러자 그것의 신생 브랜드인 빅히트 엔터테인먼트는 돌파하기 위해 뭔가 다른 일을 해야 했다.그들의 마음을 그들의 사회에 바치는 것.처음부터 빅히트 엔터테인먼트는 도전에 직면했다.업계의 인맥과 대기업의 자금 부족의 이 회사는 그룹 홍보 때문에 소셜 미디어에 크게 의존했다. ​ CNN)In February 1964, an English boy band called the Beatles made its US television debut.Beatlemania, the intense fan frenzy directed towards the fab foursome, was gripping당근 리카 and the group's performance at the Ed Sullivan Theater was punctuated by fervent screaming from the studio audience.In May 2019, over 55 years later, another band of foreigners played the same theater. The visual similarities were striking-and intentional.The Korean새로 comers sported the same style of slim-fit suits and floppy bowl cuts, emblazoned their name on their drum kit in the same font used by the Liverpudlian hitmakers, and even made their broadcast in black and white. But thite. Butthisge whisnthe whisge white white white in the world right now.In April, BTS became only the third group in 50 years to have three number one albums on the Billboard 200 charts in less than 12 months, joiningthe ranks of The Beatles and The Monkees.The next month, BTS became the first group in Billboard history to spend five weeks at number one on the Billboard Artist 100 chart.Like the Beatles, BTS had traveled from another continent to perform for their enormous아메 리카 n fan base.But that the South Korean stars had managed to crack the아메 리카 n market wasperhapsan even greater achievement. Most of BTS's songs are in Korean, the group only has one fluent English speaker, and they wereselling미국 ns a distinctly Asian brand of sex appeal. ​ ​ The K-pop band that couldSix years ago, when BTS released their·뮤직 video debut"No More Dream"in June 2013, it wasn't obvious that they would be K-pop's breakout successtory in 아메리카.The group, comprised of Kim Tae-hyung(better known as V), Jung Ho-seok(J-Hope), Kim Nam-joon(RM), Kim Seok-jin(Jin), Park Ji-min, Jeon Jung-kook, and Min Yoon-gi(Suga), presented reselfaselieselfande la dieseli, preselieseliesellyeon sellyeon apselir parents'aspirations.South Koreans, however, weren't blown away.The single debuted at number 84 on Korea's government-sponsored Gaon Music Chart.At the time, boy bands EXO, Big Bang and SHINee dominated the K-pop charts.And while those groups sometimes referenced hip-hop in their songs, they tended to have a more clean-cut image and sing pop songs about romance.In EXO's 2013 hit"Wolf,"for instance, the band members howl and compare themselves to an animal who has been tamed by an alluring woman.But BTS, who were then all aged between 15 and 20, had something else that set them apart:they had been developed by start-up label Big Hit Entertainment, not one of the big three record companies-SM Entertainment, JYP Entertainment and YG Entertainment-which formed in the late 1990s, when K-pop was starting to take off.To dominate South Korea's ultra-competitive,$4.7 billion K-pop industry, those labels had established intense pop factories that found and developed talent to form money-making groups.The labels auditioned thousands of idol hopefuls a year, often aged between 10 and 14, who would become trainees at so-called K-pop farms and take part in a grueling, full-time rigorous training program in dance, sing and even make-up.Eventually, the lucky ones were selected for a K-pop group and tied in to long contracts that restricted the ir personalives and sentenced the mears of imited pay. Theyhad to conform to the rigid world of K-pop, where members are given designated roles within a group, such as leader, dancer or "visuals" - the eye-candy of the group. Like otheridol groups, BTSwere manufactured. Bartured. Barthatharpye manups to candy Wearing their hearts on theirsocial From the start, Big Hit Entertainment faced a challenge. Lacking the industry connections and big money of the industry giants, the label relied heartsavily on social media topromote the group.


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    토론토대 동아시아학 교수 미셸 조는 방탄소년단은 트위터에서 최초의 케이팝 그룹이라고 말했습니다. 이 밴드는 또 유튜브에 vlogs를 업로드하여 국한 플랫폼인 Afreeca에서 그들의 삶의 작은 부분을 공유하였습니다.TV와 V의 클립으로 가수 정국이 소박한 부엌에서 라면을 끓인다. 그는 가위를 사용하여 면을 입에 뿌린다. "완벽하다"라고 그는 말할 것입니다. 이 10개월간 해당 V Live클립은 760만회 이상 시청되 슴니다.인터넷은 멤버들이 잠을 자면서 서로 껴안고, 식사를 하고, 택시에 앉아 장난을 치는 등 평범한 방탄소년단의 순간이재명 기자 。 그들은 다양한 형태를 취할 것입니다. 즉, 1산이죠 구인 게시물, 라이브 비디오 1에서 리얼리티 TV 같은 웹 쇼"랑 방탄 소년단!"의 에피소드를 제작하는 것입니다."저는 1부 사람들에게 다른 K-pop(그룹)와 마주치는 것은 매우 기이하다고 생각하는 것입니다. 그들은 이 혹독한 훈련의 산물로 알고 있다." 조씨는 BTS가 매우 같지 않다. 왜냐하면 BTS는 그들의 초기부터의 전체적인 개념이 그들이 젊었을 때의 경험을 솔직하게 전해주는 사람이 되는 것이었기 때문입니다.영상은 멤버들을 위해 진짜처럼 보이는 캐릭터를 만든다. V는 색다른 캐릭터, 지민은 야한 캐릭터, 정국은 초자연적인 재능을 가진 막내 멤버다. J-Hope는 고애댁지, Sagu는 잘생긴 뮤지션 진은 가끔 수다떨기 좋아하는 멍청해요를 표현한다. 그래서 RM, 국제적으로 성숙한 그룹 리더. 온라인 팬들 사이에서 멤버들은 다른 동물 이모지로 대표되는 경우가 많다고 얘기했어요.좋은 아울 ARMY의 1원으로 묘사한 미국 싱가포르 출신 YJ체(24)는 "방탄 소년단은 슈퍼 스타지만 인간적 면모도 있다"고 말했습니다.물론 이들이 온라인에서 제시하는 이미지의 진위에 대해 냉소적이 되기 쉽다. 방탄소년단은 치밀하게 관리됐고 열애설에 대해서는 한 번도 언급하지 않았다. 그러나 이 동영상은 방탄 소년단과 그들의 팬들 사이에 1종의 친밀감을 만들고 그 다음 다른 K-pop그룹이 모방하려고 했습니다."그들은 팬들과 그다지 거리를 두지 않습니다"라고 그는 K-pop을 분석하는 유튜브 채널 DKDK TV를 운영하는 데이비드 김은 이야기 할 것입니다. 그들은 단지 자신의 취향을 보여줄 뿐입니다. 그들은 좋은 것과 나쁜 것을 보여줍니다. 다른 아이돌과는 다른 점이 아닐까 생각한다.그리고 한 국장이 방탄소년단에 소극적인 상황에서 아미는 이 밴드가 미국을 낭비시키는데 도움이 됐다.가명 B이 되는 것 TS는 1작 해외를 조사했다. 2014년 홈에서 비교적 낮은 평가를 받으면서도 방탄 소년단은 미국 시장을 잠식하기 시작했습니다. 그들은 그해 로스앤젤레스에서 열린 케이팝 컨벤션에서 성공을 거뒀고 거기서 그들은 남학생 복장을 하고 공연을 했습니다. 이들의 sound 악은 서양에서 인기 있던 힙합과 전자댄스 music(EDM)을 연상시켰다.방탄 소년단은 2015년에 다시 미국 투어를 하고 2017년에는 그들의 트레이드 마크인 화려한 헤어 스타 1을 자랑하는 가장 큰 나이에 들어온 뒤 빌보드 music어워드를 수상하고 빌보드 200차트 10위 안에 들어간 최초의 K-pop의 연기자 슴니다. 2017년 11월 그들은 아메리칸 music어워드에서 공연하면서 미국 TV에 데뷔했습니다.이들은 해외시장을 파괴하려던 최초의 케이팝 그룹이 아니었다. YG엔터테인먼트의 빅뱅은 2011년 MTV유럽 music어워드에서 베스트 월드 와이드 어워드를 수상하는 등 해외에서 어 떤 정도 성공을 거두고 2012년에는 빌보드 200차트에 진입한 최초의 K팝 그룹이 됬 슴니다.그러나 소셜 미디어를 통해서 구축된 팬 층과의 개인적 인연은 그들에게 큰 이점을 주었다고 조 씨는 말해죠. 방탄소년단은 미지불 통역사 네트워크에서 활동하기 시작해 이들의 콘텐츠에 대한 영어 자막과 텍스트를 제작해 방탄소년단과 국어를 사용하지 않는 시청자를 연결했다.BTS were one of the first K-pop groups on Twitter, says Michelle Cho, a professor of East Asian Studies at University of Toronto. The bandalso posted vlogs on YouTube and shared the minutiae of the minuties on Korean lives on Torean Lives on Frean Lives, Lives. 10 months, that V Live clip has been viewed over 7.6 million times.The internet is full of these kinds of mundane BTS moments:the members cuddling as they snooze, eating meals, sitting in taxis and pulling pranks on each other.They take a variety of forms-casual posts, live-streamed video diaries, or produced episodes of their reality TV-like web show 'Run BTS!' 'I think that for some people it's quite alienating to encounter other K-pop (groups)... that they know are a product of this very rigorous training system that (they believe) makes the ma bitless authentic,"Chosaid. " BTS are quite different because their whole concept from their inception wasthat they were going to be honest purveyors of the experience of youth." The videos buildup seemingly authentic characters for the members: Vis the mamberience of the mamberthe mamber,als himself as a pun-loving dork. AndRM, the preternaturally mature groupleader. Among fans online, the members are often resented by a differentanimalemalemoji."They're superstars, but they have a human side as well,"says YJ Chee, a 24-year-old Singaporean based in the US who describes himself as a member of ARMY, the name BTS uses to refer to its fans and an acronym for"Adorable Representative MC for Youth.""It makes them relatable. " Of course, it's easy to be cynical about the authenticity of the image they present online. BTS are closely managed and never mention their romantic lives. But the clips have created a kind of intimacy between BTS and their fansthat other K-pop groups have since tried to imitate. ''They distance the msevans the msevans the msevans the masher'' Duvans the good and bad. I think that's what's different from other idols."And with the Korean market lukewarm on BTS, that ARMY helped the band break미국. Becoming a household nameBTS looked abroad early.In 2014, while still relatively low profile on home turf, BTS began chipping away at the US market.They were a breakout success at that year's KCON, a K-pop convention in Los Angeles, where they performed in schoolboy outfits. Their music made nods to hip-hop and electronic dance music(EDM), genres that were popular in the West.BTS toured again in the US in 2015, and in 2017-now sporting their trademark colorful hairstyles-they went back for their biggest year yet stateside, becoming the the first K-pop act to win a Billboard Music Award and make the top 10 of the Billboard 200 charts.In November 2017, they made their US television debut, performing at the오메리카 n Music Awards.They weren't the first K-pop group to try to break the overseas market.YG Entertainment's Big Bang had gained some overseas success, winning Best Worldwide Act at the 2011 MTV European Music Awards, and in 2012, becoming the first K-pop group to break into the Billboard 200 chart.But the personal connection with their fan base established through their social media presence gave them a huge advantage, says Cho.The BTS ARMY began to act as a network of unpaid translators, producing English subtitles and texts of their content, connecting BTS with their non-Korean speaking audience. ​ ​ ​ 방탄 소년단의 트위터게시물 대부분은 영어로 되지 않았지만 오늘 날 이 그룹은 비욘세와 영국의 히트 메이커의 에드 샤는 보다 2천 만명을 넘는 팔로어를 플랫폼에 두고 있다. 개인 방탄 소년단의 멤버는 소셜 네트워크 서비스 계정이 없어, 이 그룹 팬이 1개의 플랫폼에 1개의 계정에 집중했다는 것을 의미합니다.2017년 그들의 명성이 높다지면서 그들은 엘렌쇼와 지미 키멜에 출연했어요.그는 미국 TV쇼에 관심을 갖게 한 것은 이 그룹의 대형 소셜미디어라고 믿는다(BTS)는 실제로 이들의 옹호자가 되기 위해 그들의 팬을 의지해야 했던 반면 다른 그룹은 이들 뒤에 더 큰 기계를 갖고 있었다고 덧붙였다. 제 생각에는... 그들의 트위터 팔로워 수의 힘... 이것은 그들에게 많은 언론의 관심을 끌고 1우인 쯔코, 이것은 그들이 유명하도록 도왔다.팬 생태계 BTS가 소셜 미디어에만 능한 것은 아니다. 그들의 팬들에게 그들은 K-pop장르 내의 선구자입니다.K-pop의 히트 곡은 대부분 밴드 멤버로 작곡되지 않지만 많은 방탄 소년단 music은 작가와 프로듀서로 인정 받고 있는 멤버의 한명, 특히 J-Hope과 전 언더 그라운드 래퍼 Sagu와 RM을 가지고 있다. 하지만 더 중요한 것은 특히 그들의 초기 작품에서 그들의 작사가 다른 팝 히트곡들의 아이チュー한 가사를 뛰어넘는다는 점입니다.방탄 소년단은 2014년'스핀 브레이커'에서 부모의 돈으로 비싼 물건을 사는 청년들을 비난했습니다. 2015년' 베세'에서는 기성 세대가 젊은 세대가 게으르다는 생각을 홍보한 것을 꾸짖는 것입니다. 2018년작'아이돌'에서는 사람이 어떻게 생각하면 제멋대로 아울 사랑하는 것의 중요성을 논하는 것입니다.방탄소년단의 작품도 문학이나 철학을 참고하는 경우가 많다. 그들의 요즘 음반인 "Map of the Soul: Persona"는 정신과 의사 칼 융의 작업에 대한 언급입니다. 그리하여 이 앨범의 파티 히트곡인 "Dionysus"도 표면적으로는 술에 취하기 위한 징조로서 그리스 와인의 신을 건드리고 있다.NEW 팬들이 방탄소년단에 채널을 맞추면서 그들은 정교한 Music Video나 검토적인 패션을 가진 그룹을 발견했는데, 적어도 서양인들의 눈에는 가끔 여성적인 면을 접하게 되었습니다. 무대 안팎에서 방탄소년단 멤버들은 남성성에 대한 전통적인 서구식 개념에 맞지 않는 방식으로 초커나 블라우스 같은 실크 셔츠, 눈에 보이는 화장을 했습니다.팬들은 관심 있는 그룹에 들어가는 모든 다른 요소에 대해 생각할수록 아동복이 더 강해질 겁니다라고 조승희가 말했습니다. "정말 강력한 믹스하겠지만, 방탄 소년단의 단순한 캐주얼 팬이 아니라 그들의 세계에 입문해야 하고 그 이 강에 들어가야 한다. ​ Most of BTS's Twitter posts aren't in English, but today the group has over 20 million followers on the platform, more than Beyonce or UK hit-maker Ed Sheeran.Individual BTS members don't have social media accounts, meaning the group's fan following was concentrated on one account per platform.In 2017, as their fame rose stateside, they landed appearances on"The Ellen Show"and Jimmy Kimmel. Chobelieves it was the group's large social media following that got the USTV shows interested(BTS) really had to rely on their fans to be their advocates whereas hereas othereas othereas of the power of their numbers of Twitter followers... which really broughtofe numbers of Twitter followers.lblazers within the K-popgenreWhin lemy meops my mans of my mithin's the K-my mithin particularly J-Hope and former underground rappers Suga and RM. But more importantly, their songwriting-particularly in theirearlier works-goes beyond the love-lornlyrics of someother pophits.In 2014's"Spine Breaker,"BTS hit out at young people who are using their parents'money to buy expensive things.In 2015's"Baepsae"they rebuke the older generation for promoting the idea that the younger generation are lazy. In 2018's"Idol"they discuss the importance of loving yourself, regardless of what others think.BTS's works also often reference literature or philosophy. Their latest album,"Map of the Soul:Persona, "is a reference to the work of psychiatrist Carl Jung - and even the album's party hit "Dionysus, "ostensibly anodetting drunk, references the Greek god of wine. As new fanstuned into BTS, they found a group withe elaborate music videos and experimental fashion that sometimes bordered on feminine, atleast to Westerneyes. Bothon and off stage, BTS members wo kiss mokkiss mups mups mups mups mups matylelecessarily fit with the traditional Western conception of masculinity. "The more time fans spend thinking about all of the differentelement elemulinity", Cho. "I think it's a really potent mix, you're not just a casual fan of BTS, you have to be initiated in to their world and then you get sucked in.


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    Another BTS?​ To some, BTS'success is a sign that the so-called hallyu wave-the global popularity of South Korean entertainment-isn't just coming, it's crashing upon US shores.In April, Korean foursome Blackpink became the first female K-pop group to play Coachella.Seven of the top, 하나 0 artists on Billboard's social charts for the first week of June came from South Korea.But the effects of BTS's breakout success might be broader.Some of David Kim's 500,000 subscribers have also told him they're learning Korean to better understand BTS's message"I feel extremely proud, the Korean pride is exploding,"David Kim says."It's absolutely unbelievable. If you think of this small country... and this small group that doesn't even speak English, spreading all this Korean culture and topping the charts and stuff, it's just unbelievable. Chosays BTS's aesthetic, whis aresentation of East Asculinity, the masculinity, the masculinity, masculinity, masculinthathathathattiss,ty of Califor Asian males, who haven't always been presented well in USmedia. " BTS's, who haven't always beness toing aility well in US media. "BTS'subis to subis to subeics meics a game changer for K-pover all" has been breaking a lot of the conventional molds of K-pop. "Some fans feel the same way, pointing to how BTS were never especially popular in South Korea, and instead had to rely online fandom to break in to foreign mare, the weign maren breaking ad, "roups. And a K-pop climbed are up the ladder up to that level. I think it's going to be unrivaled for atleast decades. "CNN's Jake cades. Jake canced des. rebe cons Jake con 하나부 사람들에게 방탄소년단의 성공은 소위 한류 열풍, 즉 Korea 엔터테인먼트의 세계적인 트렌드가 찾아오는 것이 아니라 America 해안을 덮치고 있다는 신호다.​ 4월 korea의 4인조 블랙 핑크는 코치에루라을 연기한 최초의 여성 K팝 그룹이 됬 슴니다. 빌보드 소셜 차트에서 6월 첫째주 상위 한 0명의 아티스트 중 7명이 korea에서 왔다.하지만 방탄소년단의 브레이크아웃 성공 효과는 더욱 커진다.​, 다비드 킴의 50만 가입자들의 한부는 방탄 소년단의 메시지를 더 잘 이해하려고 korea어를 배우고 있어도 이야기했습니다."korea의 자부심이 폭발하고 있는 것이 매우 자랑스럽다"고 다비드 김이 이야기했습니다.정스토리 믿을 수 없는 하나다. 이 작은 나라, 그래서 영어도 못하는 이 작은 그룹을 생각하면 이 다의 korea문화를 넓히는 차트 1위를 차지한다는 것은 믿기지 않는다.그는 동아시아 남성성을 대변하는 방탄소년단의 미학이 성 표현의 가능성에 대한 주류 시청자들의 생각과 아시아의 신체가 나타내는 것을 바꾸는 데 도움을 주고 있다고 말했습니다.김석영 캘리포니아대 로스앤젤레스 공연조사센터 소장은 방탄소년단이 America 미디어에서 늘 그랬듯이 좋은 모습을 보여주지 못한 아시아 남성들을 위해 많은 일을 하고 있다고 생각한다.BTS 어디서나 볼 수 있는 가시성과 긍정적인 이미지는 멋진 아시아성을 만들어내는 데 큰 도움이 될 것이라고 그녀는 이야기했습니다.하지만 방탄소년단을 케이팝 전반의 게이다 체인저로 보고 있다는 스토리라고 경고한 바 있다.김석영 씨는 방탄소년단과 케이팝을 함께 묶어선 안 된다며 BTS는 어떻게 보면 기존 케이팝의 틀을 많이 깨고 있다고 스.하나부 팬들은 방탄소년단이 Korea에서 별다른 트렌드가 없었다는 점을 지적하고 대신 해외시장에 진출하기 위해 온라인 팬덤에 의존해야 했습니다.김 감독은 다음 방탄소년단이 당장 오지 않을 것으로 보고 있다.그는 "현재 (BTS)는 비틀즈와 비교되고 있고, 그것은 미친 짓"이라고 줄거리했습니다.세계사에서 비틀스는 최고의 그룹 중 하나다. 그러다 보니 케이팝이 사다리를 타고 그 수준까지 올라갔다. 적어도 수십 년은 타의 추종을 불허할 것이다.


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    ​ ​ ​ ​ ​ 출처:​ https://edition.cnn.com/20하나 9/06/0하나/asia/bts-kpop-us-intl/index.html



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